Навчально-методична лабораторія природничо-математичних дисциплін в поточному році працює над проблемою «Науково-методичне забезпечення роботи вчителя із розвитку обдарованості особистості в умовах профілізації шкільної освіти». Проблема реалізується відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепції профільного навчання в старшій школі, Національної доктрини розвитку освіти України в ХХІ столітті, національної стратегії розвитку освіти. З цією метою під час курсів підвищення кваліфікації вчителів хімії, в міжкурсовий період реалізовувались такі завдання, як:
- підвищення рівня фахової культури та професійної компетентності вчителів хімії;
- забезпечення умов переосмислення вчителями завдань освіти під час переходу на новий зміст і термін навчання;
- запровадження ідей особистісно діяльнісного підходу до організації навчального процесу на уроках хімії;
- вироблення в учителів хімії установки бути готовим до творчих пошуків, потреби самоудосконалення та громадянської активності;
- упровадження в практику роботи передових досягнень науки, інноваційних технологій навчання;
- використання можливостей сучасного інформаційного середовища;
- апробація електронних навчальних посібників.
У загальноосвітніх навчальних закладах області працює 526 вчителів хімії, із них не за фахом 87. Вчителі вищої категорії - 191, І категорії - 146, ІІ категорії - 70, спеціаліст - 119. Всі вони об'єднані загальною метою - навчати, працювати, творити в умовах використання високих технологій. В числі вчителів, які на високому рівні здійснюють місію навчання хімії, як науки що є підгрунтям реалістичного ставлення учнів до навколишнього світу хочеться визначити:
Завершено вивчення досвіду роботи вчителя хімії комунального закладу «НВО «Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18 – дошкільного закладу – центру дитячої та юнацької творчості «Надія» Кіровоградської міської ради Іванащенко О.А. З описом досвіду роботи Ви можите ознайомитися в рубриці "Досвід кращих вчителів".
Під час спільної співпраці з учителями, працівниками районних (міських) методичних служб виокремилися проблеми, які потребують уваги, а саме:
- відсутність в області достатньої кількості класів з профільним навчанням та поглибленим вивченням хімії;
- недостатні матеріальна база навчальних шкільних кабінетів хімії та забезпеченість їх комп’ютерною технікою;
- невчасне постачання до нового навчального року підручників з хімії;
- наявність в учнів одного й того ж класу підручників 3-4 авторів, що ускладнює організацію роботи учасників навчального процесу на уроці;
- труднощі в організації та проведенні тестування, підготовці школярів до зовнішнього незалежного оцінювання;
- підготовка учнів до участі в олімпіадах.
З цією метою розв’язання даних проблем рекомендуємо:
1. Орієнтувати загальноосвітні навчальних закладів на створення класів з профільним навчанням та поглибленим вивченням хімії.
2. Формувати вміння вчителів хімії організовувати і проводити зовнішнє незалежне оцінювання випускників, готувати учнів до участі в олімпіаді з хімії, забезпечувати проведення навчального процесу в умовах класів з профільним навчанням та поглибленого вивчення хімії.
3. Вивчати стан викладання хімії, перспективний педагогічний досвід.
5. Поширювати перспективний педагогічний досвід кращих вчителів області, України.
6. Постійно проводити моніторинг якості освіти.
Згідно з метою освітньої галузі "Природознавство" та її хімічного комонента, визначеною в новій редакції Державного стандарту і повної загальної середньої освіти, навчання хімії в школі спрямовується на розвиток засобами предмета особистості учнів, формування їхньої загальної культури міжкурсовий період реалізовувались такі завдання, як:
- підвищення рівня фахової культури та професійної компетентності вчителів хімії;
- забезпечення умов переосмислення вчителями завдань освіти під час переходу на новий зміст і термін навчання;
- запровадження ідей особистісно діяльнісного підходу до організації навчального процесу на уроках хімії;
- вироблення в учителів хімії установки бути готовим до творчих пошуків, потреби самоудосконалення та громадянської активності;
- упровадження в практику роботи передових досягнень науки, інноваційних технологій навчання;
- використання можливостей сучасного інформаційного середовища;
Коментарi