Повернутися до звичайного режиму

Близько шести з половиною сотень вчителів біології одночасно входять кожного Першого вересня до навчальних кабінетів і аудиторій загальноосвітніх навчальних закладів Кіровоградщини. Ця велика кількість людей об’єднані спільним покликанням великої місії педагога – сіяти розумне, добре і вічне. Нести людям світло знань, культури й виховання, як запоруку людського щастя, важливу умову готовності до самостійного активного життя.

Непересічність місії вчителя без перебільшення визначає якість життя прийдешнього суспільства. Адже майбутнє плекається сьогодні: від життєвої позиції кожного педагога, рівня його фахової підготовки, культури та порядності залежить рівень грамотності й цивілізованості членів громадянського суспільства, які зараз поки що діти. З цим звертаюсь до колег-педагогів: з вибором професії ми прирекли себе до вимоги бути постійно на виду, слугувати взірцем для своїх вихованців, діяти по правді. Так мусить чинити кожен вчитель! Учні моделюють нашу поведінку.

Першочерговим завданням, яке стоїть перед вчителем біології, є виховання в дітей усвідомлення єдності органічного світу й системності природи. Живі істоти та мінерали, маючи взаємне походження, існують невід’ємно, складаючи ієрархію живої і неживої природи

Вчитель біології повинен зуміти виховати в дітях усвідомлення місця Людини, як одиниці суспільства, органічної складової Природи і Всесвіту. Одиниці такої вразливої і беззахисної перед їх силами, і разом з тим представника виду Homo Sapiens, озброєного знаряддям з не прогнозованими можливостями. То ж важливим завданням є виховання екологічної свідомості. Гармонія сил Природи і Людини повинна базуватись на їх взаємних інтересах.

Всьому цьому ми повинні навчити дітей, пам’ятаючи, що люба примусова форма викликає в них супротив. Тож скоріше - не просто навчити, а створити умови, за яких запорукою навчання буде потреба пізнання світу. Потреба, яка реалізується природовідповідним шляхом, легко і приємно: в грі та спілкуванні. Ми повинні створити таку атмосферу, за якої учням хоті-тиметься навчатись - пізнавати все більше і від задоволення своїх пізнавальних потреб вони будуть щасливими. Можливо тоді, і для нас вчителів настане час, коли зранку на роботу ми будемо йти із задоволенням. Сам по собі такий результат не приходить. Його досягають складним шляхом спроб, експериментів та відкриттів. То ж успіху Вам, шановні колеги-вчителі.

Богданова Оксана Петрівна – методист науково-методичної лабораторії природничо-математичних дисциплін КЗ "КОІППО імені Василя Сухомлинського".

Кiлькiсть переглядiв: 3563

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.